Бібліотека завжди була збирачем , хранителем і дослідником творів друку –
вічних пам’яток писемності, а бібліотекарі – вірними зберігачами і
популяризаторами духовного надбання поколінь. Завдяки бібліотеці люди мають унікальну можливість
познайомитися з історією розвитку освіти та культури рідного краю. Без бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання
і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних
працівників, учнів та батьків.
Мар’ївська
сільська бібліотека – саме та крапка на карті села, де зароджуються і горять найбільш яскраві
думки та почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров’я
нації. Тому своє основне завдання як
бібліотекаря я вбачаю у прищепленні користувачів любові до книги,
навчанні учнів-читачів користуватися бібліотекою, її фондами, довідково-бібліографічним
апаратом.
Повноцінне
забезпечення інформаційних потреб – одна
з основних функцій сучасної бібліотеки.
Крім того, бібліотека не лише інформаційний центр, вона є культурним центром.
Новий зміст і характер для виховання, розширення
світогляду та навчання залежить
від завдань, які ставить перед собою бібліотека, від форм і методів її
роботи.
Основні напрямки роботи бібліотеки
Серед основних
напрямків роботи нашої бібліотеки слід
визначити:
- формування
інформаційно-бібліографічної культури користувачів, виховання шанобливого ставлення до
книги як джерела знань;
- пропаганда літератури шляхом
проведення масових заходів спільно з педагогічним коллективом Мар’ївської школи,
працівниками БК, ДНЗ «Калинка»,
сільською радою.
- сприяння
самоосвіті користувачів – дітей, вчителів, вихователів ДНЗ,
спеціалістів сільської ради , спеціалістів сільського господарства за допомогою різноманітних форм і методів
бібліотечної роботи, забезпечення їх необхідною літературою, інформацією;
- розвиток
творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів учнів, сприяння успішному засвоєнню ними навчальних
програм;
- організація
бібліотечних фондів і каталогів, формування дієвого бібліотечного фонду на
основі запитів інтересів та потреб читачів.
Формування інформаційно – бібліографічної культури користувачів
Навчити любити
книгу, сприймати її як життєдайне невичерпне джерело пізнання світу. Виховувати
любов до книги. Прищеплювати навички бібліотечно-бібліографічної культури –
першочергове завдання бібліотекаря. Виховання бібліотечно-бібліографічної культури користувачів-учнів – це щоденна і клопітка праця. З основами користування бібліотечним фондом я знайомлю школярів як у
процесі повсякденної роботи, так і на спеціальних бібліотечних уроках та
виховних годинах починаючи з першого класу:
« Як книга прийшла до людей ?»;
« Від стін печер, до друкованої книги»;
« Довідковий апарат бібліотеки»
”Твої перші енциклопедії”.
Під час яких знайомлю дітей з бібліотекою, бібліотечними термінами:
бібліотека, стелаж, формуляр, абонемент, вчаться
користуватися бібліотекою, вибирати книжки для читання, бережливо ставитись до
книг, ремонтувати їх.
Метою цих уроків є
формування вмінь і навичок самостійного читання книг. Вони вчаться
орієнтуватися у різноманітних джерелах інформації, користуватися довідковими
виданнями і періодикою, застосовувати одержані знання в самоосвіті і
самовихованні.
Співпраця сільської бібліотеки з
педагогічним колективом
В.О.Сухомлинський писав: ”У школі повинен яскраво горіти невгасимий вогник розумового життя ; чим багатші й багатогранніші інтелектуальні інтереси вчителів і учнів, чим дорожче для кожного вихованця найважливіше джерело знань – книга, тим менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань”.
Немає коментарів:
Дописати коментар