середа, 18 лютого 2015 р.

Бібліотека завжди була збирачем , хранителем і дослідником творів друку – вічних пам’яток писемності, а бібліотекарі – вірними зберігачами і популяризаторами духовного надбання  поколінь. Завдяки  бібліотеці люди мають унікальну можливість познайомитися з історією розвитку освіти та культури рідного краю. Без  бібліотеки неможливо сьогодні уявити навчання і виховання школярів, без неї неможлива освіта і самоосвіта педагогічних працівників, учнів та батьків.

Мар’ївська сільська бібліотека – саме та крапка на карті села,  де зароджуються і горять найбільш яскраві думки та почуття, вона – центр культури, де закладається духовне здоров’я нації. Тому своє основне завдання як  бібліотекаря я вбачаю у прищепленні користувачів любові до книги, навчанні учнів-читачів користуватися бібліотекою,  її фондами, довідково-бібліографічним апаратом.


Повноцінне забезпечення інформаційних потреб  – одна з основних функцій сучасної  бібліотеки. Крім того, бібліотека не лише інформаційний центр, вона є культурним центром. Новий  зміст і характер для виховання, розширення світогляду та навчання залежить від завдань, які ставить перед собою бібліотека,  від форм  і  методів її роботи.

Основні напрямки роботи  бібліотеки

Серед основних напрямків роботи нашої  бібліотеки слід визначити:

 - формування інформаційно-бібліографічної культури користувачів, виховання шанобливого ставлення до книги як джерела знань;

 - пропаганда літератури  шляхом проведення масових заходів спільно з педагогічним коллективом Мар’ївської школи, працівниками БК,  ДНЗ «Калинка», сільською радою.

 - сприяння самоосвіті користувачів – дітей, вчителів, вихователів ДНЗ, спеціалістів сільської ради , спеціалістів сільського господарства  за допомогою різноманітних форм і методів бібліотечної роботи, забезпечення їх необхідною літературою, інформацією;

 - розвиток творчої думки, пізнавальних  здібностей та інтересів  учнів, сприяння успішному засвоєнню ними навчальних програм;

 - організація бібліотечних фондів і каталогів, формування дієвого бібліотечного фонду на основі запитів інтересів та потреб читачів.


Формування інформаційно – бібліографічної культури користувачів

Навчити любити книгу, сприймати її як життєдайне невичерпне джерело пізнання світу. Виховувати любов до книги. Прищеплювати навички бібліотечно-бібліографічної культури – першочергове завдання бібліотекаря. Виховання  бібліотечно-бібліографічної культури користувачів-учнів – це щоденна і клопітка праця. З основами користування  бібліотечним фондом я знайомлю школярів як у процесі повсякденної роботи, так і на спеціальних бібліотечних уроках та виховних годинах починаючи з першого класу:

« Як книга прийшла до людей ?»;

« Від стін печер, до друкованої книги»;

« Довідковий апарат бібліотеки»

”Твої перші енциклопедії”.


Під час яких знайомлю дітей з бібліотекою, бібліотечними термінами: бібліотека, стелаж, формуляр, абонемент, вчаться користуватися бібліотекою, вибирати книжки для читання, бережливо ставитись до книг, ремонтувати їх.

Метою цих уроків є формування вмінь і навичок самостійного читання книг. Вони вчаться орієнтуватися у різноманітних джерелах інформації, користуватися довідковими виданнями і періодикою, застосовувати одержані знання в самоосвіті і самовихованні.


Співпраця сільської бібліотеки з педагогічним колективом


В.О.Сухомлинський писав: ”У школі повинен яскраво горіти невгасимий вогник розумового життя ; чим багатші й багатогранніші інтелектуальні інтереси вчителів і учнів, чим дорожче для кожного вихованця найважливіше джерело знань – книга, тим менша небезпека розумової обмеженості, байдужості до знань”.                                                                  

     
 Важливою ділянкою в роботі бібліотеки є бібліотечно-інформаційне обслуговування вчителів. Щоб навчально-виховний процес був найбільш ефективним, вчителю необхідно знайомитися з передовим педагогічним досвідом, із сучасними навчальними технологіями, методичними розробками. Педагогам потрібно знаходити відповіді на багато запитань і в цьому бібліотека інформую вчителів про нові документи в галузі освіти, матеріали з викладання предметів, методики сучасного уроку. Найбільш ефективними є тематичні полички , огляди нових надходжень, рекомендаційні списки зокрема:” На хвилинку зупинись – нові книги подивись”, ”Нове в житті освіти”, «Від сторінки до сторінки,презентуємо новинки»,Розмаїття нових надходжень , «Нові надходження-це цікаво», «…І пам’ять про війну нам книга залишає»,»Скарби безсмертного Кобзаря»,"Компас у морі знань" та ін.. . Завжди надаємо допомогу вчителям, класним керівникам у підготовці та проведенні масових заходів із учнями, це : предметні тижні, вікторини, конкурси, літературно-музичні композиції. Традиційно стало проводити масові заходи спільно з класними керівниками,  шкільним бібліотекарем – Василевською А.П. та організатором виховної роботи – Лебедченко С.К.  Мар’ївської ЗО школи.


Немає коментарів:

Дописати коментар

    День вишиванки        День вишиванки в Україні відзначається в третій четвер травня. Цього року свято припало на 16 травня . У цей день ...

Популярні теми